Det snurrar siffror i skallen

Matte är kul, men även saker man älskar kan man ibland få för mycket av...

Efter en förmiddagsföreläsning om integraler fortsatte vi med grupparbete gällande derivator och logaritmekvationer. Det är lagom för en dag. Men sen blev det till att gå hem och renskriva gruppens uträkningar. Har även räknat massa analysuppgifter i boken inför tentan. Just det, gjort lite lektionsplaneringar inför imorgon också - även matte det förstås. Jag lovar att när jag somnat ikväll kommer mina drömmar bestå av siffror, siffror och siffror. Ska bara räkna klart alla får först...

Tur att man gillar matte i alla fall. Det har trots allt varit en väldigt trevlig dag. Har även fikat med Jannike och Jens. Smarriga lussebullar och en kaffekopp - det är grejer det. Jag har ansvar för klassens fika på torsdag, så då får vi se vad jag ska hitta på för gott. Är aningens (läs JÄTTEMYCKET) sugen på cheesecake, så det kan det nog bli. Mums!

Har jullov om bara några dagar. Ska bli kul att åka hem till mamsen och papsen. Saknar min bror också. Synd att han valde att läsa på Chalmers och inte här i Karlstad... Julen är ännu inte helt planerad, men den blir nog trevlig som vanligt. Det ska bli härligt att träffa mina underbara små kusiner igen. Att beskåda barn på jullafton är en fröjd för ögonen. Längtar även till Italien-resan. Nyår i Milano med Dasha, Denny och Mario. Det blir inte så mycket bättre än så.

Nyår 2007 - Favorit i repris i år?


Kommentarer
Postat av: Ammi

Nu måste väl siffrorna snurrat färdigt? Har jul/nyår varit så händelsefattigt för en stackars "fattig" student???? ;P

2012-01-21 @ 12:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0