Krig med Pappa!

I en familj där alla är sporttokiga blir det ofta långa och trevliga sportdiskussioner, timmar framför Vinterstudion och Champions League, och frågesporter kring idrott. Mestadels mycket trevligt och underhållande. För det mesta hejar vi ju på samma lag också. Eller ja, i alla fall när det är landskamper... Annars skiljer det ofta ganska mycket. Framför allt mellan mig och pappa. Kära Pappa, Leeds är inte bra längre! Framgångar på 70-talet är irrelevanta idag!

Allra värst (eller bäst) är det gällande ishockey. Under Elitseriesäsongen är det krig på fullaste allvar. Skönt att vi är 3 mot 1 i alla fall. Jag, brorsan och Mamma är lyckligt lottade och har fötts med extremt högt IQ - därmed hejar vi förstås på Färjestad. Pappa, han är ganska klipsk också, men inte i närheten av vår intelligenskvot. Han, och flera övriga mindre begåvade människor hejar på Frölunda. Ja, jag förstår det inte själv. Jag älskar min pappa, men ibland undrar man ju hur han tänker. Ett gäng indianer som struttar omkring i Göteborg? Tacka vet jag när det är Disney-On-Ice i Skandinavium. Då får man se lite klass på skridskoåkningen i alla fall!

För att visa hur det kan se ut hemma så måste jag visa ett e-mail jag fick av pappa häromdagen. Här är själva mailet: (Se hur duktig han är på att använda smilisar också. Hi-tech pappa!)



Den bifogade filen är dock höjdpunkten! Han har sedan på fullaste allvar (statistiker som han är) sammanställt en fil med alla Färjestad-Frölunda-matcher under de senaste 5 säsongerna och gjort statistik över vinster m.m. Färgkodat och allt! Mycket pedagogiskt och intressant. Men det bästa av allt är ändå när man tittar på totala antalet segrar. Vilka tror ni vunnit flest matcher de senaste 5 säsongerna?

Färjestad förstås. Eller som pappa lite charmigt uttryckte det:
"Totalt  Fjollorna    19    Indianerna     18              Snart är FHC bäst"

Haha, värt att spendera så mycket tid på en statistiksammanställning för att inse (vilket vi andra redan förstod på förhand) att Färjestad är bäst! Jag uppskattar hans optimism dock. Vi kan väl låta honom tro att Frölunda går om oss snart. Like that'll ever happen! Haha.

Heja Färjestad!


P.S. Kanske bäst att påminna: Älskar dig trots allt pappa!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag och din pappa borde bli polare.. Frölunda är ju bäst! ;)

2011-11-26 @ 12:56:00
URL: http://veronicalinneastridh.blogspot.com
Postat av: Ammi

FBK - FHC 4-1 !!!!!!!!

Vem är bäst nu då???

2011-11-28 @ 21:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0