Ledig dag

Min studiegrupp var duktig och avslutade veckans grupparbete redan igår, så idag blev det ledigt. Jag sov alldeles för länge. Skönt, men ganska onödigt. Har därefter haft en riktigt skön dag. Nu har jag precis tränat, och ska göra mig lite glögg. Det är ju trots allt första advent på söndag. Lika bra att komma in i stämningen redan nu. Mums!

Imorgon ska jag och de övriga nya studentambassadörerna bli bjudna på middag av Karlstad kommun. Trevligt! Därefter ska vi alla på hockey. Heja Färjestad! Detta blir fjärde matchen jag besöker denna säsong. Oh, vad jag älskar att bo i Karlstad! Nästa vecka blir det match nummer 5, tillsammans med Jannike och hennes pappa. Jag kanske hinner beta av alla motståndarlag denna säsong. Jag har som mål att se alla övriga lag minst en gång, och nu är det inte så många kvar. Fast inget slår Färjestad-Frölunda-matcher förstås. Bästa stämningen! Dessutom vinner vi varje gång!

Ordning och reda, pengar på fredag!
Jag har varit duktig och städat varje dag. Dammsugaren är min bästa vän! Så nu får jag studiebidrag på fredag. Eller ja, kanske inte bara därför, men lägenheten är fin i alla fall. Har rätt så gott med pengar kvar sen förra månaden, men alltid härligt med ett tillskott. Spendera! Dags att köpa de sista stora sakerna till lägenheten nu. Behöver en vit skänk, ett vitrinskåp och en stor spegel. Ska dessutom beställa foton till mina väggcollage. Kommer bli kanon!

Nej, nu är det glögg som hägrar. God Jul!

Färjestads Mästarglögg förstås!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0