Tentaplugg

Imorgon (torsdag) är det mattetenta. Senaste provet gick kalas, men det var ju enkelt. Imorgon blir det svårare! Har suttit hela dagen och bevisat de trignometriska formlerna, löst olikheter, trignometriska ekvationer, venn-diagram och logiska utsagor. Väldigt kul faktiskt (jag vet, jag har aningens udda intressen). Kul med lite utmaningar också. Man blir lika glad varje gång man löst en uppgift. Idag mutade jag och mina klasskamrater oss själva med en mintpastill för varje rätt svar. Andra möjliga mutor i framtiden är guldstjärnor. Ibland förtjänar man belöning!

Dessvärre är jag sjuk. Mamma smittade mig antagligen i helgen. Men jag är glad ändå. Fast lite synd när man sett fram emot att se en film och sen somnar på soffan efter knappt 10 minuter. Läggdags klockan 7 igår alltså, haha. Men nu är klockan redan halv åtta idag så det går framåt. Ska ta benadryl-medicin så sent som möjligt, sen däckar man inom en kvart - men vilken effektiv medicin det är. Mycket c-vitamin också så är jag frisk som en nötkärna snart! :-)

Nu blir det lite te med honung i. Imorgon är jag ledig, så mamma kommer hit på besök. Hon har ju lov, så då måste hon förstås besöka sin släkt i Värmland, och däribland räknas nu också jag. Kram på er alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0