Tillbaka på Universitet

VFUn tog slut i fredags. Det var ledsamt att säga hejdå till mina elever. De är så underbara! Men jag ska tillbaka om några dagar och vara vikarie. Det ser jag fram emot!

I helgen skedde mycket trevligt. I torsdags kom ju de sista möblerna så jag pysslade i hemmet under fredag kväll. Ett långt och varmt bad blev det också i mitt badkar. Så mysigt så! Fram med värmeljusen, boken och lite soft musik. Härlig start på helgen.

Under lördagen kom Eric, mamma, pappa och morbror Janne. Åt lunch hemma hos mig och sen drog jag och grabbarna på hockey. Färjestads första 3-poängare för säsongen. Äntligen!!! Riktigt bra match också. Även spelet verkar ha fallit på plats så nu hoppas vi på fler vinster inom kort. Spänning in i det sista var det också. Precis som det ska vara! Men det är ju inte bra för hjärtat. Det kvittar hur mycket jag tränar på gym, mitt hjärta är inte starkt nog för spännande hockeymatcher. Riktigt plågsamt är det! Men samtidigt så är det lika härligt varje gång det blir ett mål, eller när slutsignalen går och 3 poäng är tagna. Dessutom så finns det ingen mäktigare känsla än när hela hallen klaappar i takt för att heja fram laget. Mäktigt! Heja Färjestad!

Efter matchen åkte vi hem igen. Åt pizza och såg på lite fotboll på tv. Sen blev det tomt här igen. Men nu har jag massa möbler och saker i alla fall, som någon slags ersättning :)

Har ju fått en ny bästis också. Min nya Samsung Galaxy SII. Vilken toppenmobil! Från att ha vanliga tråkiga mobiler i alla år så slog jag på stort nu och skaffade mig något riktigt häftigt. Jag älskar den!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0