Då var det dags igen

Idag startar jag mitt livs andra blogg. Au pair-livet är över, så nu är det dags för nästa stora kliv på livets vandring - universitetsstudier.

Från lilla Götene har jag nu flyttat till underbara Karlstad. Snart 3 veckor har gått sen jag satte mig på bussen mot nordligare trakter. Jag kände mig som hemma redan från sekund ett. Det kommer bli tre toppenår här!

Jag har precis fått tag i lägenhet, men inflyttning sker inte förrän den 3e oktober. Här på min blogg kommer ni få följa min inflyttning och möblering. Vi får hoppas på lite fina foton när allt är klart. Jag ser verkligen fram emot att få flytta in och börja dekorera!

Igår skrev jag min första tenta. Ämnet var grundläggande matematik. Busenkelt! Hög godkändnivå däremot (80%), men det ska nog ha gått vägen. Den som väntar får se.

På måndag ger jag mig ut på min första VFU-period. 3 veckors praktik på en högstadieskola här i trakterna. Spännande, spännande!!

Nu är det mycket som ska göras, så dags att ta tag i nästa sak på min att-göra-lista. Livet är tufft (men roligt) som student!

Kramar,
Jennie

P.S. Spana in mitt universitet på www.kau.se

Kommentarer
Postat av: Ammi M

Hej älskade unge!

Kul att kunna följa dina bravader hemifrån, men en stor miss med bilderna som poppar upp i vänsterkanten. Om man inte har en stor skärm döljer de delar av texten! Kan du fixa det?

Ha de bra! Jag kommer med flyttlasset på tis em :)

2011-09-25 @ 12:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0