Första VFU-dagen!

Idag var jag ute på min första praktikdag. Jag har fått en toppenskola. Handledaren är supersnäll och jätteduktig. Bara två klasser, men desto fler timmar med dem, vilket känns väldigt skönt när man bara är där några veckor. Matte och NO. Jag fick uppleva min första lärarkonferrens idag också. Spännande, att se lite mer av läraryrket än bara lektionsplanering och själva lektionerna.

Har fått några uppgifter från mina universitetslärare, men mest är det att observera, så inte allt för svårt. Ska även göra en liten enkät. Skönt med lite ledigt från de vanliga studierna. Har dock fortfarande min engelska-kurs förstås. Halvtidskurs, så mycket att göra där ändå. Vi ska diskutera Jane Eyre denna veckan, och skriva en uppsats inom sociolingvistiken. Lagom! :)

Idag fyller min rumskompis Jannike år så vi ska fira med film och cider. Jannike har ju firat 20-årsdagen med Systemet besök. Hoppas att det blir "Bridesmaids". Så himla bra film :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0